Tillbaka efter 24 år?

Lisa Nilsson
I söndagens svd.se säger Lisa Nilsson: "Christer Björkman och jag hörs en gång om året, haha. Men nu har det för första gången dykt upp en bra låt som jag funderar på men jag är inte säker på att jag vill vara med. Men jag har inte sagt nej än."

Närmare besked om comeback än så här kan det knappast bli i nuläget. Lisa Nilsson var helt okänd när hon deltog i Melodifestivalen 1989 och kom fyra med Du. Det var starten på en framgångsrik karriär och med hitlåtar som Varje gång jag ser dig och Himlen runt hörnet i såväl Danmark som Norge. I det sistnämnda landet genom ett samarbete med Björn Eidsvåg. En inte helt oäven succé blev det även i Ryssland för drygt 20 år sedan när hon slog sig samman med Igor Nikolajev. Den i dag 42-åriga Lisa Nilsson har allt sedan hon debuterade 1989 alltid tackat nej till att vara med i Melodifestivalen igen, men nu kan en seriös förändrad inställning till den saken vara på gång.




Kommentarer