Fyra nordiska ESC-bidrag klara - rösta!



Alla nordiska bidrag utom det svenska är klara för årets ESC. Men det är ju också bara Sverige som är direktkvalificerad till finalen, de övriga fyra ska igenom semifinalerna. Nu vill vi veta vad du tycker!

Vilken låt gillar du bäst och vem tror du har störst chans att nå ESC-finalen av de fyra? Rösta här ovan och låt tycke och smak råda! Danmark deltar i första semin där även Sverige har rätt att rösta. Norge, Finland och Island möts alla i den andra semin. Mer om årets nordiska uttagningar här.

I feed you my love Margaret Berger (Norge)

                                         
Only teardrops Emmelie de Forest (Danmark)

                                         
Marry me Krista Siegfrids (Finland)

                                         
Eg á lif Eyþór (Island)

Kommentarer

  1. För närvarande gillar jag Danmark bäst, men Norge kommer garanterat att växa ju mer jag lyssnar på den. Jag gillar Finland minst, men det beror mer på texten än melodin. Dock är den rätt söt, det måste jag väl erkänna...

    Dock var ingen av dessa min favorit i respektive tävling. Simone Egeriis var min favorit i Danmark; Adelén var det i Norge; Birgitta Haukdal i Island; och Arion var min favorit i Finland.

    Annars skulle jag väl säga att det är ganska bra låtar Norden har valt i år. Väldigt varierande och nyskapande måste man väl säga. Danmark har etnopop med väldigt irländska toner, och Island har en väldigt känslomässig ballad. Finland har en poplåt som jämförs med Lady Gaga, men mest står nog Norge ut med sin moderna elektroniska uptempoballad (eller hur man nu ska beskriva den).

    SvaraRadera
  2. Alla de fyra länderna valde otroligt nog mina personliga favoriter i respektive final. I nuläget tycker jag att Finland har det bästa bidraget, snäppet bättre än Island och med Danmark ganska långt därefter, tätt följd av Norge.

    Jag vill gärna tro att Finland har störst chans av de fyra att ta sig vidare då den är ganska enkel, men sådant är så svårt att sia om, speciellt när man inte ens vet vilka konkurrenterna är.

    SvaraRadera
  3. finlands låt är en enda man blir på gott humör av, resten är melankoliska men jag tycker norden hitintills har mycket bra låtar i år och finland och danmark är väldigt mycket bättre än förra året. norge är något bättre och island lite sämre. min topplista blir...

    1) Finland
    2) Danmark
    3) Norge
    4) Island

    //frederik

    SvaraRadera
  4. 1. Island (minns refrängen efter EN lyssning, gott tecken, vacker ballad med en schyst sångare)
    2. Danmark (älskar flöjten, tjejen själv är charmig och sjunger bra)
    3. Finland (nice melodi, lite kaxig, lär växa)
    4. Norge (kommer inte ihåg någonting av låten, rörig och alldeles för dataaktig)

    Med andra ord, Island vinner Nordiska kampen än så länge. Men bästa låten är fortfarande Maltas "Tomorrow",
    jag skiter i om alla andra troligtvis kommer att såga den . I praktiken är den en riktig låt och det här är trots allt
    en MUSIKTÄVLING!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar