Slog åttaårigt rekord på bara 2½ månad

Årets ESC-vinnare Toy  med Netta Barzilai är med sina 58 miljoner visningar den mest visade videon på EBU:s YouTube-konto. Videon passerade nyligen Frankrikes och Tysklands ESC-bidrag från 2010.

De åtta år gamla franska och tyska låtarna var till för bara några dagar sedan de mest sedda, med vardera 57 miljoner visningar. Israeliska Netta behövde bara två och en halv månad för att slå nytt rekord. Videon laddades upp på YouTube den 11 mars.

Detta är nu de tio mest visade videorna på EBU:s officiella Eurovisionsida på YouTube (avrundat till närmaste heltal):

  1. 58 miljoner Toy  Netta Barzilai (Vinnare 2018, Israel)
  2. 57 miljoner Allez Ola Olé  Jessy Matador (12:e plats 2010, Frankrike)
  3. 57 miljoner Satellite  Lena (Vinnare 2010, Tyskland)
  4. 32 miljoner Euphoria  Loreen (Vinnare 2012, Sverige)
  5. 32 miljoner Heroes  Måns Zelmerlöw (Vinnare 2015, Sverige)
  6. 30 miljoner Always  Ayzel & Arash (3:e plats 2009, Azerbajdzjan)
  7. 30 miljoner Rise Like A Phoenix  Conchita Wurst (Vinnare 2014, Österrike)
  8. 30 miljoner Only Teardrops  Emmelie de Forest (Vinnare 2013, Danmark)
  9. 27 miljoner Hard Rock Hallelujah  Lordi (Vinnare 2006, Finland)
10. 26 miljoner You Are The Only One  Sergej Lazarev (3:e plats 2016, Ryssland)

Näst populärast från årets Eurovision efter Netta är tjeckiske Mikolas Josef. Hans video Lie To Me  har haft 15 miljoner visningar. I tävlingen i Lissabon kom bidraget på 6:e plats.

Kommentarer